Laden…

MUSEUM 'T KROMHOUT

De geschiedenis van de Amsterdamse scheepsbouw en werkende motoren op unieke locatie in het centrum van Amsterdam!
Bezoek ons museum

Zeehavendagen 2024 waren groot succes.

Tijdens de zeehavendagen 2024 was het prettig druk in het Kromhout museum. De reacties van de bezoekers waren zonder uitzondering enthousiast.
Klik hier voor een impressie

____________________________________________________________________________

Museum ‘t Kromhout was geopend op zaterdag 29 juni en zondag 30 juni.

• Varen met historische schepen, een oude sleepboot en een oud personen veerbootje (vroeger van Volendam naar Marken) beide met een historische Kromhoutmotor.
De oude blusboot van Amsterdam, de Jan van der Heyde II (1930) deed ook de steiger van het museum aan, ook hier kon meegevaren worden.

Op zondag 30 juni om 15.00 uur werd de Engelse vertaling van het boek “Motorschip Bregetta, varend door de tijd 1914-2019” gepresenteerd. De schrijfster van het boek en tevens eigenaar was aanwezig. Haar schip lag afgemeerd bij het museum.
De presentatie werd ingeleid door Midas Dekkers, bekend schrijver/bioloog maar ook liefhebber van historische schepen.
• Maritieme wandelingen Oostelijke eilanden o.l.v. een gids langs alle maritieme historische locaties .
Leerzame activiteiten voor kinderen waren er ook, o.a. een puzzeltocht door het museum.

Tijdens de beide dagen gold een korting van 50% op de entreeprijs van het museum.